Raportowanie zintegrowane oraz społecznej odpowiedzialności biznesu nabiera z roku na rok większego znaczenia dla interesariuszy. Jest wygodny dla użytkowników ponieważ integruje dane finansowe oraz niefinansowe w jednej dokument. Realizując projekt posługujemy się wytycznymi zawartymi w międzynarodowym standardzie dostarczanym przez instytucję International Integrated Reporting Council (IIRC).
Budowa raportu zintegrowanego podzielona jest na kilka etapów, by w efekcie osiągnąć spójny dokument. Realizując projekt podejmujemy m.in. poniższe działania:
- określenie sposobów tworzenia wartości dla interesariuszy,
- identyfikacja planów i celów rozwojowych GK w perspektywie krótko, średnio i długookresowej,
- elastyczność organizacji w przypadku zmian rynkowych,
- analiza ex-post i ex-ante Grupy,
- sposoby zarządzania ryzykiem oraz odpowiedzialność poszczególnych organów GK za jego materializację,
- szanse oraz przewagi konkurencyjne GK,
- podejście GK do zwiększenia kapitałów i metody przekształcania ich w działania,
- główne inicjatywy pozwalające na tworzenie wartości i zależności pomiędzy poszczególnymi kapitałami,
- analiza osiągniętych rezultatów i wyników ekonomiczno –finansowych Grupy,
- wyniki prowadzonych projektów inwestycyjnych,
- podejmowanie działania pozwalające na racjonalne zarządzanie sferą kosztową,
- wskaźniki efektywności KPI prezentujące osiągnięte rezultaty w kapitale finansowym,
- identyfikacja rozwiązań technologicznych wpływających na skrócenie czasu operacji czy podniesienie jakości produktu /usługi,
- analiza projektów wdrożonych w wyniku pracy działu B + R,
- posiadane patenty, certyfikaty, licencje,
- budowa rozwiązań opartych o współpracę z konkurencją,
- klimat innowacyjny sprzyjający twórczej pracy i realizacji zadań,
- programy rozwijające kompetencje i zarządzające potencjałem i talentami pracowników,
- współpraca z uczelniami i organizacjami studenckimi w ramach projektów przygotowujących studentów do pracy zawodowej,
- czynniki wpływające na wzrost i spadek zaangażowania
w realizowane zadania, - podejmowane działania i inicjatywy wpływające na zmniejszenie wykorzystywanych zasobów naturalnych wewnątrz i na zewnątrz organizacji,
- podejmowane prace nad produktem, ujmujące eliminację lub ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne,
- wewnętrzne regulacje, określające zasady eksploatowania zasobów naturalnych,
- przyjęte normy i wartości w GK,
- standardy etyczne, równouprawnienie, korzystanie z różnorodności,
- zaangażowanie GK w budowę relacji poza organizacją,
- sposoby budowania zaufania i transparentność w działaniu,
- rozpoznawalność, postrzeganie marki i reputacja GK.