RAPORTOWANIE ZINTEGROWANE I CSR

Raportowanie zintegrowane oraz społecznej odpowiedzialności biznesu nabiera z roku na rok większego znaczenia dla interesariuszy. Jest wygodny dla użytkowników ponieważ integruje dane finansowe oraz niefinansowe w jednej dokument. Realizując projekt posługujemy się wytycznymi zawartymi w międzynarodowym standardzie dostarczanym przez instytucję International Integrated Reporting Council (IIRC).

Budowa raportu zintegrowanego podzielona jest na kilka etapów, by w efekcie osiągnąć spójny dokument. Realizując projekt podejmujemy m.in. poniższe działania:

  • określenie sposobów tworzenia wartości dla interesariuszy,
  • identyfikacja planów i celów rozwojowych GK w perspektywie krótko, średnio i długookresowej,
  • elastyczność organizacji w przypadku zmian rynkowych,
  • analiza ex-post i ex-ante Grupy,
  • sposoby zarządzania ryzykiem oraz odpowiedzialność poszczególnych organów GK za jego materializację,
  • szanse oraz przewagi konkurencyjne GK,
  • podejście GK do zwiększenia kapitałów i metody przekształcania ich w działania,
  • główne inicjatywy pozwalające na tworzenie wartości i zależności pomiędzy poszczególnymi kapitałami,
  • analiza osiągniętych rezultatów i wyników ekonomiczno –finansowych Grupy,
  • wyniki prowadzonych projektów inwestycyjnych,
  • podejmowanie działania pozwalające na racjonalne zarządzanie sferą kosztową,
  • wskaźniki efektywności KPI prezentujące osiągnięte rezultaty w kapitale finansowym,
  • identyfikacja  rozwiązań technologicznych wpływających na skrócenie czasu operacji czy podniesienie jakości produktu /usługi,
  • analiza projektów wdrożonych w wyniku pracy działu B + R,
  • posiadane patenty, certyfikaty, licencje,
  • budowa rozwiązań opartych o współpracę z konkurencją,
  • klimat innowacyjny sprzyjający twórczej pracy i realizacji zadań,
  • programy rozwijające kompetencje i zarządzające potencjałem i talentami pracowników,
  • współpraca z uczelniami i organizacjami studenckimi w ramach projektów przygotowujących studentów do pracy zawodowej,
  • czynniki wpływające na wzrost i spadek zaangażowania
    w realizowane zadania,
  • podejmowane działania i inicjatywy wpływające na zmniejszenie wykorzystywanych zasobów naturalnych wewnątrz i na zewnątrz organizacji,
  • podejmowane prace nad produktem, ujmujące eliminację lub ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne,
  • wewnętrzne regulacje, określające zasady eksploatowania zasobów naturalnych,
  • przyjęte normy i wartości w GK,
  • standardy etyczne, równouprawnienie, korzystanie z różnorodności,
  • zaangażowanie GK w budowę relacji poza organizacją,
  • sposoby budowania zaufania i transparentność w działaniu,
  • rozpoznawalność, postrzeganie marki i reputacja GK.

 

B1S.PL KULIKOWSKA.PL