Dostarczanie informacji zgodnych z oczekiwaniami interesariuszy jest istotną raportowania niefinansowego. Podstawą w tym zakresie jest otwartość i dialog, który pozwala poznać potrzeby różnych grup interesariuszy oraz ich oczekiwania.
Badanie istotności pozwala zidentyfikować, które zagadnienia z obszaru pracowniczego, społecznego, środowiskowego, przeciwdziałania korupcji i łapownictwa oraz poszanowania praw człowieka powinny być uwzględnione w szczególnym wymiarze. Jednocześnie umożliwia pozyskanie opinii w innych kluczowych zagadnieniach dla spółki. W celu osiągnięcia najlepszych efektów w celu przeprowadzenia badania korzystamy z nowoczesnych technologii pozwalających na realizację zadania za pomocą analitycznej aplikacji informatycznej.
Badanie istotności oraz przeprowadzanie dialog z interesariuszami realizujemy poprzez poniższe etapy:
- analiza dokumentacji, istniejących procedur, regulaminów, materiałów wewnętrznych podmiotów oraz zewnętrzne publikacje,
- konsultacje prowadzone z udziałem Zarządu i kadry kierowniczej oraz kluczowymi pracownikami merytorycznymi,
- identyfikacja trendów i wytycznych międzynarodowych standardów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz raportowania niefinansowego,
- anonimowe badanie wśród interesariuszy poprzez media społecznościowe, ankiety i aplikacje informatyczne,
- kaskadowanie zidentyfikowanych kluczowych obszarów oraz nadanie wag aspektom wyłonionym poprzez prowadzony dialog z interesariuszami oraz zespołem projektowym,
- zdefiniowanie ostatecznej listy zagadnień do raportowania.